top of page

pe proprie răspundere

Poemele de mai jos sunt felul meu de a spune că între anumite acțiuni ale noastre în lume (care presupun înfruntarea birocrației, administrației, prostiei, incompețentei, etc.) și instinctul uman, originar se crează o punte cumva periculoasă, pe care suntem obligati sa o trecem uneori zi de zi. Căci, dacă în fata unui pericol real, instinctul pur îți spune să lupți sau să fugi, în fața unei cereri în ”dulcele” clasic și absurd limbaj birocratic, un alt instinct îți spune să o faci cuminte, să nu negociezi, să nu gândești, (poate doar să râzi în sinea ta, nevăzut). Iar asta ajunge să dez-umanizeze, să distrugă lent ceva structural. E un instinct de supraviețuire poate- dar cu semn opus.

*

scriu dintr-un instinct ce merge invers

ştergându-mi propriile urme

chiar în timp ce scriu.

scriu dintr-un instinct de vietate

străină de specia ei

asemănător cu instinctul de apărare

- dar cu semn opus

asemănător cu instinctul de reproducere

- dar cu semn opus

asemănător cu instinctul de supravieţuire

- dar cu semn opus.

scriu ca să-mi treacă timpul

să las timpul să treacă prin mine

ca printr-un tub fosforescent

să-l înghit cum înghite râma pământul

ca să poată astfel

înainta.

scriu dintr-un instinct mai puternic

decât toată puterea mea omenească

dintr-un instinct al fugii piezişe

pe diagonala care mă desparte

de dumnezeu.

cerere de recurs

domnule judecător care judecaţi oamenii după faptele lor......................

eu (numeprenumevarsta studiisexadresa starecivila buletincnp)

sunt aici din întâmplare............................................................................

şi întâmplarea are un cuţit mânjit cu cuvintele mele...............................

are amprentele mele.................................................................................

zilnice/ silnice

pe mai multe instrumente de scris /de ucis...............................................

totul se poate dovedi la final......................................................................

totul e la dosarul familiei..........................................................................

negru pe alb/ alb pe negru........................................................................

depun mărturie aceste poeme

cu rimă/ fără rimă ...................................................................................................................

dezgropate din morţi..................................................................................

ele sunt dovezile vieţii şi ale morţii în acelaşi timp....................................

ca şi cum timpul s-ar lăsa scris pe ambele părţi

ca o foaie de carte......................................................................................

domnule judecător

aveţi clemenţa/ demenţa/ prudenţa/ cadenţa

de a spune militărește

da_nu_da_nu_da_nu_da_nu_da_nu_da_nu_da_nu_da_nu_da_nu_da_

alb_negru la infinit ca un grilaj de temniţă...............................................

într-o iarnă perpetuă.

domnule judecător, luaţi aminte!

de aici încolo se întinde puşcaria mea

pământul meu...........................................................................................

somație

Eu, subsemnata.................................deasupra mea

e numele meu.................................... cnp-ul meu...................................

seria/numarul...........................................................................................

adresa.......................................................................................................

numele tatălui (fiului/ sfântului duh).......................................................

am primit o hârtie....................................................................................

am primit o SOMAŢIE...............................................................................................

vă rugăm să / vă atenţionăm să/ vă înştiinţăm că....................................

în data de......................................ziua de................................................

anul cutare..............................aţi luat parte la.....................da/nu............

aţi fost martor la ......................da/nu......................................................

clipa când pământul s-a-mpărţit / s-a despicat în felii/ în fâșii

s-a-mpărţit între urmaşi..................................da/nu................................

şi tot praful de pe tobele nebuniei

levitând în clipa când tata

îşi îngropa povara în propriu-i cap..........................................................

(alte precizări/ da/ nu)

.................................................................................................................

declar că……………………menţionez că ……………........................

(detalii neimportante)

în ziua aceea soarele batea în calcanul capelei........................................

clopotul batea rar în tamplă.....................................................................

în acelaşi timp

al aceleiaşi ierni

în care abia împlinisem 12 ani................................................................

(alte precizări........................da/nu........................................................)

mormântul acela era plin de cuvinte încă vii..........................................

neînţelese de nimeni

iar pămânul pus deasupra nu reuşea

să le-astupe de tot.

cerere preliminară

domnule judecător..................................................................................

încerc să vă explic faptele

și încercarea aceasta îmi atârnă

pietre de moară la gât

lanţ la picioare îmi leagă

limba mi-o sapă în limbă de lemn…………………………………......

domnule judecător..................................................................................

judecată dreaptă să fie - pentru toți cei de toate felurile

pe toate limbile lor vorbindu-mi deodată :

poeți și nepoeți

preoți și slugi

proști și deștepți

pe lumea asta fiecare are o limbă în care își găsește pedeapsa.

cine e vinovat să plătească/ cine nu

să fie liber să scrie.

de aceea vă zic

domnule judecător

prea-mărite jucător de şah/de ruletă/de poker/ de bridge

şi de alte jocuri ne/întâmplătoare

ce joc am jucat şi am fost condamnat/ă………………………...............?

cine aruncă în vid aceste zaruri

arse de atâta lehamite………………......................................................?

cine pune pariu pe scrumul

spulberat cu fiecare strigăt al meu........................................................?


Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Nu există încă nicio etichetă.
Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page